Setkání na Malé Atlantidě 18,.19.8.2018

Co dělat, když není co dělat

21.3.2020

Jsme doma a ještě dlouho budeme. Pojďme to pojmout jako příležitost na sobě zamakat. Nakonec - kdy jsme na sebe naposled měli tolik času? Pokusíme se vás inspirovat na sebekultivaci i v těchto omezených podmínkách.

péče o tělo

  • CVIČTE. Vyhraďte si 20 minut ráno a 20 minut večer na cvičení. Můžete cvičit protahovací cviky, ásany z jógy i posilování. Po dobu cvičení se soustřeďte pouze na provádění cviků, netlačte to přes moc, mezi jednotlivými cviky odpočívejte. Jde o to jen překonat lenost (věřte, vím to z vlastní zkušenosti) a poznáte, že se okamžitě budete cítit lépe. Navíc půjdete příkladem ostatním v domácnosti a můžete fotky ze cvičení sdílet s přáteli na sociálních sítích. Třeba je budete inspirovat k témuž.
  • JEZTE ZDRAVĚ. Objednejte si některé suroviny přímo od farmářů přes online obchody. Nemusíte nikam chodit, přiveze vám to kurýr až domů a ještě podpoříte české farmáře. Staňte se samopěstiteli, zrušte předzahrádky a trávníky a založte si zeleninové záhony. Dejte si aspoň jednu sazenici rajčete na balkon, do truhlíku si vysejte petrželku, neboť má velký obsah vitamínu C a jiných prospěšných látek. Protože máme většinou omezený pohyb, čili nevydáváme tolik energie jako při běžném životě, je vhodné omezit i přísun potravy, aby se neusazovaly tuky abychom tělo nevyčerpávali zpracováváním zbytečného množství potravy. 
  • POTRAVINOVÉ DOPLŇKY. Berte jakékoli byliny, bylinné kapsle a vitamínové doplňky, které máte k dispozici. Máte-li jistotu, že jde opravdu o přírodní materiál, nemůže vám to nikterak uškodit. Důležitý je vitamín C a to ve vícenásobných dávkách.
  • SLUNCE. Využijte každé příležitosti, kdy svítí slunce. Vystavte se slunci z otevřeného okna či balkonu, ti šťastnější mohou vyjít na terasu či zahrádku. Absorbujte sluneční svit co největší plochou těla, dodáte si tím potřebný vitamín D.
  • DÝCHEJTE. Vyhraďte si alespoň 1x denně čas na očistné dechy. Posaďte se nebo položte, ale mějte rovnou páteř, aby mohly správně proudit energie. Zklidněte se a zavřete oči. Vydechněte všechen vzduch z plic, chvíli počkejte a pak udělejte hluboký nádech. Zadržte dech a pak pomalu vydechujte. Postupně zaveďte rytmus 2-4-2-4, neboli na dvě výdech, na čtyři zádrž, na dvě nádech a na čtyři zádrž. Tento cyklus můžete prodlužovat, ale nepřepínejte se. Při výdechu si představujte, že se zbavujete všeho škodlivého a s nádechem do sebe nasáváte očistnou energii.
  • SEXUJTE. Sex ve všech podobách vás zbaví přebytečného napětí, muži se ejakulací zbavují agresivity. Ženy se nabijí sexuální energií a lépe pak zvládají každodenní výzvy. 

péče o mentál

  • VYŘEŠTE SI ODKLÁDANÉ OSOBNÍ ZÁLEŽITOSTI. A to jak rodinné, vztahové či pracovní.
  • HRA NA PRAVDU. Doma si můžete třeba zahrát hru na pravdu. Hra spočívá v tom, že si dva hráči vzájemně pokládají různé otázky a druhá strana má 30 vteřin na odpověď. Například partnerka se zeptá partnera, proč si neuklízí špinavé ponožky. Zdá se to banální ba stupidní otázka, ale uvidíte, že zdánlivě jednoduchá otázka může vést k zajímavému a plodnému dialogu. V této hře počítejte s tím, že vyplavou skryté a neřešené záležitosti a zde je už na vás, do jaké míry se budete chtít druhému odhalit. Čistota a transparentnost vztahů je základní předpoklad pro jejich fungování. Jakékoliv skrývání, tajnosti, lži a polopravdy vztahům vždy uškodí a stejně všechno spolehlivě dřív nebo později vyplave na povrch.
  • KONTAKTUJTE KAMARÁDY. Zavolejte kamarádům, bývalým spolužákům či spoluhráčům, vyslechněte si jejich problémy a podpořte je. Vzpomeňte si i na ty, o kterých jste dlouho neslyšeli, poptejte se na zdraví, na jejich děti či rodiče. Zkuste si srovnat vztahy i s těmi, se kterými jste se rozešli ve zlém, nebo o kterých se domníváte, že vám ublížili. V klidu si vyslechněte jejich verzi příběhu, zkuste je pochopit a odpustit jim.
  • UKLIĎTE SI. Ukliďte si nejen ve vztazích, ale i fyzicky. Přerovnejte si knihovnu, určitě tam najdete poklady. Projděte a roztřiďte si fotky. Vysypte a přerovnejte zásuvky a skříně, nezapomeňte na spíž a sklep. Udělejte si pořádek v šatníku. U toho si uvědomujte, že přerovnáváte a urovnáváte to, co si chcete nechat a vyhazujete nepotřebné, aby se udělalo místo pro nové. Ve všech směrech.
  • TVOŘTE. Zabavte se tvořivou činností. Pleťte, šijte (nejen roušky), navlékejte korálky, malujte, odlévejte orgonity, modelujte, vyrábějte svíčky, skládejte origami, batikujte, zdobte květináče, truhlařte, dělejte ze starých věcí nové. Návodů a inspirací jsou na netu mraky.
  • VZDĚLÁVEJTE SE vtom, co vás baví a co jste dlouho odkládali. Teď je na to čas. Vědomosti a informace vám nikdo nikdy nevezme.  Vládnete-li cizím jazykem, můžete pro ostatní titulkovat vzdělávací pořady.
  • VĚNUJTE SE DĚTEM. Pomáhejte jim s domácími úkoly, vymýšlejte hry. Vysvětlete jim po pravdě současnou situaci, nabídněte jim pohled z jiné strany a nechte je vyjádřit se. Naslouchejte jim, dětské vědomí může vidět věci čistě a nezkresleně. Omezte kontakt dětí s chytrou elektronikou.
  • DEJTE SI JOINTA. Máte-li k dispozici přírodní psychedelika, dejte si. Zbaví vás stresu a uvidíte věci v jiném světle. Rozšíří vám vnímání.
  • PŘEMÝŠLEJTE, CO BUDE "POTOM". Najděte si svůj nový cíl a záměr pro budoucnost. Najděte si takový záměr, který  bude užitečný a bude vás uspokojovat za všech vnějších podmínek. Námitka "Až to přejde, tak se rozhodnu, co budu dělat" bohužel neobstojí, protože budoucnost se tvoří právě teď. Chceš být užitečný, potřebný a zároveň spokojený a šťastný? Buď takový teď a nečekej až....